דיון פאנל: השואה בראה שלושה הדתות


ביום שישי, ה-10 במאי, האב רומן קמינסקי השתתף בפאנל בנושא: השואה בראי שלושה הדתות. הפנאל התקיים באודיטוריום בית יד לבנים בנתניה ביוזמתו של רוני מאיר דותן, חוקר שואה ומנהל מיזמי הנצחה. בפאנלת חוץ מהאב רומן, השתתפו: ד"ר בתיה ברוטין, מר אבי סלמה והרב ישראל וייס. לצערנו לא הצליח להגיע לפאנל הנציג של דת האיסלאם.  

חברי הפנאל דיברו על נושאים חשובים וקשים: היכן היה האל בשואה; מקומן ומשמעותן של האמונה, החמלה, אהבת האדם וסולידריות בשואה; ומה ניתן ללמוד למען הטמעת הערכים האלה בחברה האנושית של היום.


כל המשתתפים של הפנאל הסכימו שאכן אלוהים היה בשואה יחד עם עמו, בלבות של אנשים טובים, סובלים בעצמם ומנסים להקל על הסבל של האחרים.


האב רומן הדגיש כי אלוהים משאיר לבני אדם את בחירה חופשית על פי מה שכתוב בספר דברים ל:19: הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם, אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ--הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ, הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה; וּבָחַרְתָּ, בַּחַיִּים--לְמַעַן תִּחְיֶה, אַתָּה וְזַרְעֶךָ. אלוהים מציע לנו לבחור בטוב, בחיים, אבל לא מונע מאיתנו לבחור ברע ובמוות.

והאב רומן אמר שלא נלמד הרבה מהשואה אם נשכח את סבלם של עמים אחרים כארמניה, רואנדה, בוסניה ואחרים. אנחנו אמורים לראות בן אדם בכל אחד ואחת אשר נבראו בצלם אלוהים, אחרת לא יהיה סוף למלחמות.



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel