יום התבודדות בזמן הציפייה


השנה התאספה קהילת ירושלים להתבודדות לקראת חג מולד בתקופה קשה ומאתגרת – מלחמה מאד קשה שהביאה אתה הרבה סבל וכאב.

לכן הנושא הנבחר השנה היה: "לצפות לבואו של האדון בזמן מצוקה". באווירה זו בחר האב בני לא לארגן התבודדות רגילה עם מרצה חיצוני והרצאה של ממש, אלא יותר הזדמנות להיפגש יחד ולשתף את הרגשות על מנת לחפור בעמקי הלב והביא לאור את כל מה שמתרחש בפנים. האמונה הנוצרית, וקל וחומר חג מולד, מבוססים על עקרון ההתאנשות (או אינקרנציה) של דבר אלוהים, לכן על המאמין הנוצרי לחבר תמיד בין הבשר והחומר לבין הרוח.


היום התנהל במנזר רטיסבון אשר בירושלים והתחיל בשעה 10:00 עם תפילה. הפעילות הראשונה הייתה המשימה לענות לשלוש שאלות באמצעות בחירת 3 קלפים בעלי איורים שונים. אלה השאלות:

1 איך אני מרגיש ברגע הזה?

2 מהי המחשבה שהכי מעסיקה אותי בזמן האחרון?

3 איך אלוהים רואה את כל זה?


לאחר זמן של הרהור פניני ושקט, התאספו המשתתפים במעגל שיח והסברת הקלפים הנבחרים.

אחרי זה יצאנו לסיור מודרך בעקבות האחים רטיסבון, האח אליו פסיטו ממנזר "אחים ציון" הדריך אותנו במקום שנבנה על ידי אלפונס רטיסבון, וסיפר לנו על התפתחות סיפור חייו וחיי המזדר.

בצהריים יכולנו לאכול את הארוחה בחדר האוכל של הסלזיינים, שהיה ערוך בצורה חגיגית רק בשבילנו, ולאחר הארוחה ניתנה שעה קלה של זמן שקט וחופשי. כמה חברים ביקשו להתוודות.


הפעילות הבאה הייתה מדיטציה אישית על פרק מכתבי הקודש. ספרים שונים חולקו בין המשתתפים וכל אחד קיבל טקסט לתפילה האישית. כעבור שעה נפגשנו שוב במעגל שיתופים על משמעות הטקסטים האלה.

היום הסתיים עם סעודת האדון בכנסייה היפה, תחת המבט המגן של מרים אמנו. 


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel