הכנס הבינלאומי, הבין-תרבותי והבין-דתי החמישי בפיטיליאנו


האב פיוטר ייצג את הפטריארך הלטיני בכנס באיטליה. הוא אורגן על ידי הדיוקסיה של פיטיגליאנו-סובנה-אורבטלו תחת הטיה: "שערי הים התיכון-פוליפוניה של סיפורים: אנשים, מוסדות ונופים בדיאלוג" עם מפגש בין-דתי מיוחד ותפילה לשלום.


הקשר המתמשך של פיטיגליאנו עם התרבות היהודית, החל מהמאה ה-15, מודגם על ידי בית הכנסת שנבנה בשנת 1598. למרות הנזקים במהלך מלחמת העולם השנייה, בית הכנסת שוחזר במומחיות והוא מהווה עדות להיסטוריה של העיירה.


פיטיליאנו, הידועה כ"ירושלים הקטנה" בשל שילובה הרצוי של האוכלוסייה היהודית, אירחה את הכנס הבין-תרבותי והבין-דתי החמישי, "דלתות הים התיכון", בין ה-9 ל-11 בנובמבר. על רקע אתרים היסטוריים, כולל מבצר אורסיני ו הקתדרלה של סן פייטרו, הכנס התמקד בדיאלוג תרבותי ובין-דתי, וזכה למשמעות על רקע המתיחות מהסכסוך בין ישראל לחמאס.


אירוע מפתח, שאושר על ידי ועידת האפיסקופלים האיטלקית ובשיתוף עם משרדי CEI לאומיים ומשרדי CET אזוריים, היה המפגש הבין-דתי לשלום ב-9 בנובמבר. התקיים במקומות סמליים כמו בית הכנסת והקתדרלה, מנהיגים דתיים קראו לשלום, וסיימו בדיאלוג מלא תובנות בהשראת מניפסט מרסיי ובאישור האפיפיור פרנציסקוס.


משתתפים מכובדים, כולל הבישוף רונקארי, אלנה סרווי (נשיאת "La Piccola Gerusalemme"), מרקו קאסוטו מורסלי (הנשיא הלאומי של הידידות היהודית-נוצרית), האימאם חמדאן אל-זקרי (אוקואיי ראש הדיאלוג הבין-דתי), האב פיוטר זלזקו (נציג הפטריארך הלטיני של ירושלים H.B. Card. Pizzaballa), שיתף נקודות מבט.


האירוע חגג את ההיסטוריה התרבותית של פיטיגליאנו ושימש פלטפורמה לטיפוח הבנה, הרמוניה ושיתוף פעולה בין קהילות מגוונות, תוך שימת דגש על תפקידו החיוני של דיאלוג בקידום שלום ואחדות.



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel