ערכים ישראלים - קולות של מַנְהִיגוּת דתית רוחנית


ביום שני (31.07) התקיים בבית הכנסת של מורשת אברהם מפגש לקידום 75 המכתבים על ערכי ישראל שנכתבו על ידי מנהיגים דתיים שונים. האב פיוטר הציג את הטקסטים הנוצריים.


הערב היה מלא במוזיקה והרהורים. הגיעו אנשים מקהילות ובתי כנסת שונים. הָרַבָּה לאנה זילברמן סולוביי הציגה את היוזמה והסבירה את מטרתה:

מדינת ישראל נוסדה כמדינה המקבצת עולמות, דמויות וערכים שנוצרו בכל השנים שקדמו ליסודה, ממגוון של מסורות, תרבויות, ספרויות וקולות. חגיגות ה-75 מזמינות את כולנו לגעת שוב בתשתית יסודותיה וליצור מאותם יסודות חזון חדש שיאיר את חיי כולנו. בזמן שהחברה הישראלית מקוטבת מאי פעם, מלאה בקולות זועמים ונחרצים מכאן ומכאן, אנו מבקשים להזכיר לעצמנו ולכולנו - מי אנחנו ולשם מה התאספנו כאן כולנו יחד. מהם הערכים החשובים שראוי להם לעמוד בצורה איתנה במרכז השיח, שיכולים להוביל את החברה הישראלית לעתיד טוב יותר בשנים הקרובות. מתוך כמיהה עמוקה לעשות משהו כדי לשנות ולהיטיב עם המצב הקיים, אנו שמחים להציג את המיזם: Israeli Voices. Religious Values * ערכים ישראלים - קולות של מַנְהִיגוּת דתית רוחנית. המיזם כולל 75 מכתבים אשר יתפרסמו בין א' שבט לבין יום העצמאות תשפ"ג, לכבוד 75 שנים למדינת ישראל. בכל מכתב מוצג ערך אחד, אשר מובלט על ידי ציטוט מן המקורות. קבוצת הכותבים והכותבות מורכבת ממנהיגים ומנהיגות מתוך החברה הישראלית, מדתות שונות. מכתב אחד ביום. במשך 75 ימים, לכבוד יום הולדת 75. יחד, נזכר בערכים המובילים שעושים אותנו למי שאנחנו ומרכיבים את המרקם החברתי המיוחד של מדינת ישראל. אפשר לחיות כאן בשותפות, בהרמוניה ושכנות טובה. יחד, נחזיק את התקווה ונפלס את הדרך לחברה ישראלית הוגנת, טובה וראויה!   



האב פיוטר הציג את המחברים הנוצרים ואת מכתביהם: האב אלברטו פארי (אירוח), האב רומן קמינסקי (אהבה), האב בנדטו דיביטונטו (בגרות וחוכמה), האב חוסה אנריקה דה קסטרו (נאמנות), ד"ר אוליבר הרסי (זוכר), דניאל קופ (ערכים אוניברסליים), הייאם טאנוס (סינרגיה ואור).



כדי לקרוא את כל המכתבים: ללחוץ כאן.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel