נשיא מדינת ישראל מאשרר את מחויבותו לשמור על חופש הדת


הפטריארכים של ירושלים - הלטיני והאורתודוכסי השתתפו במפגש בחיפה, שבמהלכה אשרר נשיא ישראל את מחויבותו להגן על חופש הדת והפולחן במדינה.


Vatican News:


לאחרונה, רבים מבני הקהילה הנוצרית בחיפה יצאו לרחובות כדי למחות על חדירת קבוצות רדיקליות יהודיות למקומות קדושים לנוצרים, ובמיוחד למנזר סטלה מאריס. בעקבות אירועים אלו ואחרים הכוללים אלימות כלפי נוצרים, נשיא ישראל, יצחק הרצוג, ערך ביקור במנזר הכרמליטי ״סטלה מאריס״ שבחיפה. הביקור, שהתקיים ב-9 באוגוסט, היה פרטי באופיו, ואת הנשיא הרצוג ליוותה אשתו ומשלחת מצומצמת של אנשי ציבור.


נשיא ישראל אמר: ״עלינו לכבד את בני כל הדתות. אנחנו מחויבים לכך מתחילת קיומנו. ׳ואהבת לרעך כמוך׳.״


יצחק הרצוג הדגיש כי ״בחודשים האחרונים ראינו התרחשויות מדאיגות כנגד הכנסיות נוצריות השונות בארץ הקודש. אחינו ואחיותינו, אזרחים נוצרים, חשים שהם מותקפים במקומות התפילה שלהם, בבתי הקברות וברחובות. אני רואה את התופעה הקיצונית הזו כבלתי מתקבלת על הדעת מכל בחינה. יש למגר את התופעה הזו, ואני מודה למשטרה ולשאר גורמי אכיפת החוק על שהתייחסו לנושא הזה ברצינות״. הוא הוסיף, ״כאן, בקהילה השלווה והיפה הזו, אשר נמצאת כאן כבר מאות שנים, אין שום סיבה שחבריה ירגישו מאוימים״.


נשיא המדינה סיכם: ״המסר שלי הן לנוצרים המתגוררים בישראל והן למאמינים ברחבי העולם הוא שהקהילות הנוצריות בטוחות, מוגנות ומשגשגות בארץ הקודש״. בפגישה נכח גם מפקד המשטרה יעקב שבתאי.


הכרת התודה של הקרדינל הנבחר פיצאבלה

הפטריארך הלטיני של ירושלים, פיירבטיסטה פיצאבלה, נשא דברים בשם כל הקהילות הנוצריות בארץ הקודש. הוא הודה לנשיא המדינה ולחברי משלחתו על תמיכתם לא רק בדיבורים אלא גם במעשים. ״אנחנו חייבים לעבוד יחד כדי לחזק דיאלוג של סולידריות ואהבה בינינו״, אמר. ״אנחנו חיים באותם מקומות, זה לצד זה, ואנחנו צריכים לחיות בשלום, לבנות את העתיד שלנו ביחד ולתמוך אחד בשני״.


הנשיא הרצוג הוסיף: ״כן, זה חשוב לכל הדתות״. והפטריארך סיכם: ״כולנו ילדים של אותו האל״.


האב פיוטר זלזקו, סגן הפטריארך לקתולים דוברי עברית בישראל, התייחס לפגישה זו ברדיו הוותיקן-וותיקן-ניוז. ״ביקורו של הנשיא מסמל מחויבות להתמודד עם האתגרים והחששות סביב אלימות כנגד נוצרים. על ידי יצירת קשר עם מנהיגים רוחניים ונציגים של העדות השונות, צעד משמעותי זה מדגיש את המסירות המשותפת לטפח אווירה של סובלנות, דיאלוג ואחדות״, אמר האב זלזקו, שהוסיף כי ״נוכחותו של המפכ״ל יעקב שבתאי, מפכ״ל המשטרה, מביאה תחושה של תקווה, המעידה על צעד חיובי לקראת תוכנית עבודה של שלום, הבנה הדדית ודו-קיום הרמוני״.


״בעת שהמאמצים ליצירת חברה מכילה והרמונית יותר ממשיכים״, סיכם סגן הפטריארך, ״הביקור במנזר ׳סטלה מאריס׳ עומד כסמל של נחישות קולקטיבית להתגבר על מצוקה ולפתח דרך לעבר עתיד רחום ומבין יותר״.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel