יום א ה-6 בתקופת הפסחא, בשנה א


מקראות ושאלות

 מעשי השליחים ח: 5 – 8. 14 – 17

יָרַד פִילִיפּוֹס אֶל עִיר בְּשׁוֹמְרוֹן וְהִכְרִיז לָהֶם אֶת הַמָּשִׁיחַ. הֲמוֹן הָעָם הִקְשִׁיב בְּלֵב אֶחָד לְדִבְרֵי פִילִיפּוֹס, כְּשָׁמְעָם וְכִרְאוֹתָם אֶת הָאוֹתוֹת שֶׁעָשָׂה; כִּי רַבִּים אֲשֶׁר הָיוּ אֲחוּזֵי רוּחוֹת טֻמְאָה, הָרוּחוֹת יָצְאוּ מֵהֶם וְהֵן צוֹעֲקוֹת בְּקוֹל גָּדוֹל. גַּם מְשֻׁתָּקִים וּפִסְחִים רַבִּים נִרְפְּאוּ וְשִׂמְחָה גְּדוֹלָה הָיְתָה בָּעִיר הַהִיא.

הַשְּׁלִיחִים אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלַיִם שָׁמְעוּ שֶׁשּׁוֹמְרוֹן קִבְּלָה אֶת דְּבַר אֱלֹהִים וְשָׁלְחוּ אֲלֵיהֶם אֶת כֵּיפָא וְאֶת יוֹחָנָן. הַלָּלוּ יָרְדוּ לְשָׁם וְהִתְפַּלְּלוּ בַּעֲדָם שֶׁיְּקַבְּלוּ אֶת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, כִּי עוֹד לֹא צָלְחָה הָרוּחַ עַל אִישׁ מֵהֶם; הֵם רַק נִטְבְּלוּ בְּשֵׁם הָאָדוֹן יֵשׁוּעַ. אָז סָמְכוּ יָדַיִם עֲלֵיהֶם וְהֵם קִבְּלוּ אֶת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ.

  

תהילים סו: 1 – 7. 16. 20 

לַמְנַצֵּחַ שִׁ֣יר מִזְמ֑וֹר הָרִ֥יעוּ לֵאלֹהִים כָּל־הָאָֽרֶץ ׃ 

זַמְּר֥וּ כְבֽוֹד־שְׁמ֑וֹ שִׂ֥ימוּ כָב֗וֹד תְּהִלָּתֽוֹ ׃ 

אִמְר֣וּ לֵאלֹהִים מַה־נּוֹרָ֣א מַעֲשֶׂ֑יךָ בְּרֹ֥ב עֻזְּךָ֗ יְֽכַחֲשׁ֖וּ לְךָ֣ אֹיְבֶֽיךָ ׃ 

כָּל־הָאָ֤רֶץ׀ יִשְׁתַּחֲו֣וּ לְךָ וִֽיזַמְּרוּ־לָ֑ךְ יְזַמְּר֖וּ שִׁמְךָ֣ סֶֽלָה ׃ 

לְכ֣וּ וּרְאוּ מִפְעֲל֣וֹת אֱלֹהִ֑ים נוֹרָ֥א עֲלִילָ֗ה עַל־בְּנֵ֥י אָדָֽם ׃

הָ֤פַךְ יָ֨ם׀ לְֽיַבָּשָׁ֗ה בַּנָּהָר יַֽעַבְר֣וּ בְרָ֑גֶל שָׁ֗ם נִשְׂמְחָה־בּֽוֹ ׃ 

מֹ֘שֵׁ֤ל בִּגְבוּרָת֨וֹ׀ עוֹלָ֗ם עֵינָיו בַּגּוֹיִ֣ם תִּצְפֶּ֑ינָה הַסּוֹרְרִ֓ים׀ אַל־֯יָרִימוּ לָ֣מוֹ סֶֽלָה׃ 

לְכֽוּ־שִׁמְע֣וּ וַאֲסַפְּרָה כָּל־יִרְאֵ֣י אֱלֹהִ֑ים אֲשֶׁ֖ר עָשָׂ֣ה לְנַפְשִֽׁי ׃ 

בָּר֥וּךְ אֱלֹהִ֑ים אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־הֵסִ֘יר תְּפִלָּתִ֥י וְחַסְדּ֗וֹ מֵאִתִּֽי ׃

  

א כיפא ג: 15 – 18

אחי, אֶת הָאָדוֹן הַמָּשִׁיחַ הַקְדִּישׁוּ בִּלְבַבְכֶם, וְתָמִיד הֱיוּ מוּכָנִים לְהָשִׁיב בַּעֲנָוָה וְיִרְאָה לְכָל מִישֶׁמְּבַקֵּשׁ מִכֶּם דִּין וְחֶשְׁבּוֹן בִּדְבַר הַתִּקְוָה שֶׁבְּלִבְּכֶם. יְהֵא מַצְפּוּנְכֶם טָהוֹר, כְּדֵי שֶׁיֵּבוֹשׁוּ הַמַּשְׁמִיצִים מֵאוֹתָם דְּבָרִים שֶׁבִּגְלָלָם הֵם מְגַנִּים אֶת הִתְנַהֲגוּתְכֶם הַטּוֹבָה בַּמָּשִׁיחַ. מוּטָב שֶׁתִּסְבְּלוּ, אִם זֶהוּ רְצוֹן אֱלֹהִים, בַּעֲשׂוֹתְכֶם אֶת הַטּוֹב מִשֶּׁתִּסְבְּלוּ בַּעֲשׂוֹתְכֶם רַע. הֵן גַּם הַמָּשִׁיחַ מֵת לְכַפָּרַת חֲטָאִים, אַחַת וּלְתָמִיד, הַצַּדִּיק בְּעַד הָרְשָׁעִים, כְּדֵי לְקָרֵב אוֹתָנוּ אֶל הָאֱלֹהִים. הוּא הוּמַת בִּבְשָׂרוֹ, אַךְ הָחֳיָה בָּרוּחַ

 

יוחנן יד: 15 – 21

אמר ישוע לתלמידיו: "אִם אַתֶּם אוֹהֲבִים אוֹתִי, הֲרֵי שֶׁתִּשְׁמְרוּ אֶת מִצְווֹתַי. וַאֲנִי אֲבַקֵּשׁ מֵהָאָב וְיִתֵּן לָכֶם מְנַחֵם אַחֵר שֶׁיִּהְיֶה עִמָּכֶם לְעוֹלָם: אֶת רוּחַ הָאֱמֶת אֲשֶׁר הָעוֹלָם אֵינוֹ יָכוֹל לְקַבֵּל מִשּׁוּם שֶׁאֵינוֹ רוֹאֶה אוֹתָהּ, אַף אֵינוֹ מַכִּיר אוֹתָהּ. אַתֶּם מַכִּירִים אוֹתָהּ, כִּי הִיא שׁוֹכֶנֶת עִמָּכֶם וְתִהְיֶה בָּכֶם. לֹא אֶעֱזֹב אֶתְכֶם יְתוֹמִים; אָבוֹא אֲלֵיכֶם. עוֹד מְעַט וְהָעוֹלָם לֹא יוֹסִיף לִרְאוֹתֵנִי, אֲבָל אַתֶּם תִּרְאוּנִי, שֶׁכֵּן אֲנִי חַי וְגַם אַתֶּם תִּחְיוּ. בַּיּוֹם הַהוּא תֵּדְעוּ שֶׁאֲנִי בְּאָבִי וְאַתֶּם בִּי וַאֲנִי בָּכֶם. הַמַּחֲזִיק בְּמִצְווֹתַי וְשׁוֹמֵר אוֹתָן הוּא הָאוֹהֵב אוֹתִי, וְהָאוֹהֵב אוֹתִי אָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם אֲנִי אֹהַב אוֹתוֹ וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת עַצְמִי."

 

שאלות


- כתוב בספר מעשי השליחים: "הֲמוֹן הָעָם הִקְשִׁיב בְּלֵב אֶחָד לְדִבְרֵי פִילִיפּוֹס, כְּשָׁמְעָם וְכִרְאוֹתָם אֶת הָאוֹתוֹת שֶׁעָשָׂה; כִּי רַבִּים אֲשֶׁר הָיוּ אֲחוּזֵי רוּחוֹת טֻמְאָה, הָרוּחוֹת יָצְאוּ מֵהֶם וְהֵן צוֹעֲקוֹת בְּקוֹל גָּדוֹל." – איך ישוע ותלמידיו מגרשים שדים? מה הקשר עם אותם כוהני דת אשר גם בימנו קבלו שליחות וסמכות מיוחדת מאת הכנסייה לגירוש שדים? מה אני יודע על פעולתם? גם אם הנושא לעיתים מוכר לנו דרך סרטים או סיפורים, האם אני מכיר מקורות מידע אמינים לגבי קיומם וגירושם של הרוחות הטמאות?

 

- כתוב באיגרת הראשונה של שמעון כיפא: "יְהֵא מַצְפּוּנְכֶם טָהוֹר, (...) מוּטָב שֶׁתִּסְבְּלוּ, אִם זֶהוּ רְצוֹן אֱלֹהִים, בַּעֲשׂוֹתְכֶם אֶת הַטּוֹב מִשֶּׁתִּסְבְּלוּ בַּעֲשׂוֹתְכֶם רַע." – איך אני מתמודד עם הצורך לבחור בין מעשה טוב לבין מעשה רע? עד כמה אני נוטה לבחור בדרך שהיא פשוט קלה יותר, אם טובה או רעה? ועד כמה אני מוכן להתמודד עם הסיבוכים כדי לבחור בדרך הנאמנות לאלוהים, לאחרים ולעצמי? האם אני זוכר מקרים שבהם בחרתי בטוב למרות נסיבות מתנגדות, ומעשים האלה מלאו אותי בשמחה ובאושר?  

 

- אמר ישוע בספר הבשורה: "הָאוֹהֵב אוֹתִי אָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם אֲנִי אֹהַב אוֹתוֹ וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת עַצְמִי." – למה מתכוון ישוע כשהוא אומר שהוא רוצה לגלות את עצמו אליי? איך אני מבין את חפצו, ואת ההתגלות הזאת? האם אני רואה התפתחות בחיים הרוחניים שלי? האם אני עדיין מרגיש שיש לישוע דברים חדשים ללמד אותי? מתי לאחרונה ראיתי שהוא עזר לי להתקדם או ללמוד משהו חדש בחיי הרוחניים? מה אני עושה כדי לתת לישוע הזדמנות להדריך אותי?

 

שאלות לילדים


- כתוב בספר מעשי השליחים: "הֲמוֹן הָעָם הִקְשִׁיב בְּלֵב אֶחָד לְדִבְרֵי פִילִיפּוֹס, כְּשָׁמְעָם וְכִרְאוֹתָם אֶת הָאוֹתוֹת שֶׁעָשָׂה; כִּי רַבִּים אֲשֶׁר הָיוּ אֲחוּזֵי רוּחוֹת טֻמְאָה, הָרוּחוֹת יָצְאוּ מֵהֶם וְהֵן צוֹעֲקוֹת בְּקוֹל גָּדוֹל." – מה אני יודע על הרוחות הטהורות, המלאכים? ומה לגבי הרוחות הטמאות, השדים? איך אני מתייחס לסיפורים או סרטים המתארים את השדים או הרוחות הרעים? מה יכול לעזור לי להבדיל בין דמיון לאמת? האם אני מכיר סיפורים מהברית החדשה על גירוש הרוחות הטמאות? מה ישוע אמר ועשה?

 

אמר ישוע בספר הבשורה: "הָאוֹהֵב אוֹתִי אָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם אֲנִי אֹהַב אוֹתוֹ וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת עַצְמִי." – למה מתכוון ישוע כשהוא אומר שהוא רוצה לגלות את עצמו אליי? איך אני מבין את חפצו, ואת ההתגלות הזאת? האם אני רואה התפתחות בחיים הרוחניים שלי? האם אני עדיין מרגיש שיש לישוע דברים חדשים ללמד אותי? מתי לאחרונה ראיתי שהוא עזר לי להתקדם או ללמוד משהו חדש בחיי הרוחניים? מה אני עושה כדי לתת לישוע הזדמנות להדריך אותי?

 

- אמר ישוע בספר הבשורה: "הָאוֹהֵב אוֹתִי אָבִי יֹאהַב אוֹתוֹ; גַּם אֲנִי אֹהַב אוֹתוֹ וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת עַצְמִי." – איך אני מבחין באהבת אלוהים בחיי? איך אני יודע שהאלוהים באמת אוהב אותי? מתי היו רגעים או נסיבות שבהם ראיתי שישוע מגלה לי את אהבתו? מה אני יכול לעשות כדי להגיב לאותה האהבה?

 



Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel