טיול של קהילת ירושלים במדבר יהודה

האב רפיק מדווח על הטיול שנערך בשבת, ה-6 במאי 2017.

jerusalem tiyyul2017

בשבת ה-6 במאי יצאה קהילת ירושלים, יחד עם ילדים ממרכז רחל אמנו ועם משפחותיהם, לטיול באזור מדבר יהודה. שני היעדים שלנו היו אתר קומראן ועין פרת, וביקשנו מרשות הטבע והגנים לשלוח לנו מדריכה שתדע להתאים את דבריה לילדים ולהדריך אותם במקומות אלה. יצאנו בשעה 9.15 והגענו לקומראן בקרבת 10.00. אחרי סרט קצר, הסתובבנו בקומראן והמדריכה ליוותה את הסבריה במשחק שמטרתו היתה לעזור לילדים להתרכז בעניין. בשעה 12.00 עלינו לכיוון עין פרת (עין פארה), אחד משלושת המעיינות שנובעים ב"ואדי קלט" (המחבר בין ירושלים ליריחו). הדרך לעין פרת נהיית צרה ומפותלת לקראת הסוף, במדרון ההר, אבל זכינו בנהג אוטובוס נפלא שהצליח להתגבר על הקשיים בחיוך וברוח טובה ... אך הגענו לשמורת הטבע והילדים קפצו לתוך המים כדי לתפוס כמה דגים מסכנים שסללו לעצמם דרך בתוך הנחל. המבוגרים ערכו את השולחן ובקושי הצלחנו להוציא את הילדים מהמים כדי שיסעדו את לבם. אחרי הארוחה הצטרף חלק מהמבוגרים לקטנים וירדו לתוך ברכת מים יחסית גדולה: כולם שיחקו עם כולם ונהנינו מאוד.

בסוף הטיול, כשחזרנו אל הקהילה, אלה שרצו נשארו כדי לערוך ביחד את סעודת האדון ולהודות לאלהים על היום היפה שהיה לנו. במיסה זו קראנו מקראות שקשורים למקומות שבהם טיילנו: ירמיהו יג (שם נצטווה ירמיהו, שהתגורר בעיר ענתות הסמוכה, להטמין את חגורתו), ומרקוס א (על יוחנן המטביל שחי במדבר יהודה והזמין את בני ישראל לחזור בתשובה ולהתכונן לביאת המשיח).