פסח 2024: חווית קייטנת ילדים בלתי נשכחת


גלה את השמחה וההתרגשות של חופשת פסח בקייטנת הילדים האקסקלוסיבית שלנו. מלא בפעילויות מרתקות, העשרה תרבותית וחוויות למידה מהנות, המחנה שלנו מציע הזדמנות ייחודית לילדים לחקור מסורות וליצור זיכרונות מתמשכים בתקופה המיוחדת הזו של השנה.


בשבוע שעבר התקיימה קייטנת פסח לנוער – בתאריכים 22-25 לחודש אפריל.  


נושא הקייטנה היה: "מסע של תקווה", נושא זה ילווה אותנו בשנה הקרובה ובמשך הקייטנות הבאות בקיץ.  


להיות נער תמיד מלווה באתגרים רבים, בהתמודדויות שונות, ההפיכה מילד קטן לנער מתבגר כוללת בתוכה משמעויות רבות – אתה מצד אחד כבר לא ילד אבל מצד שני אתה גם לא מבוגר. ועבור בני הנוער שלנו תקופת ההתבגרות מלווה באתגרים הללו אך באתגרים נוספים – אי היציבות, אי הידיעה ואי השייכות. ועם כל זאת עליהם להמשיך ולהילחם ולבנות לעצמם עתיד למרות כל האתגרים והמכשולים.  


לכן, החלטנו להיות איתם במסע הזה, מסע של תקווה, מסע של כוח ומוטיבציה להמשך כאשר כולנו מלווים בדמות הכי מלאה תקווה שיודעת גם להעניק אותה לאחרים ללא תמורה – ישוע.  


פתחנו את המסע בבחירה של 4 ערים בהן ישוע הביא תקווה, ובהן התמקדנו בקייטנה הנוכחית, כל הפעילויות , הסדנאות והשיעורים התמקדו בהן. הערים היו: נצרת, כנא, כנרת, יריחו. בנוסף גם השמות של הקבוצות אליהן  


ביום הראשון כולנו הגענו לדיר ראפאת , התמקמנו והתארגנו במקום, לאחר מכן הצגנו למשתתפים את הנושא והם חולקו לקבוצות. יותר מאוחר בערב היה שיעור, משחקים ותפילה.  


ביום השני המשכנו עם השיעור(הפעם על העיר יריחו) ובשעות אחר הצהריים היו סדנאות – אחת הייתה עם האב בני "שיר של תקווה" בה הצעירים למדו את השיר החדש שבני הלחין וכתב במיוחד עבור המסע שלנו!!  


השנייה הייתה עם תומר, גרג וג'סטין – אומנות "מפה של תקווה" – שם הצעירים היו צריכים לצייר את מפת ארץ ישראל ובתוכה למקם את העיר של הקבוצה שלהם ולעשות את המפה הכי יצירתית – למטה היו צריכים לכתוב את המשפט מהברית החדשה שקשור לעיר שלהם אותו הם מצאו יום קודם יחד עם הקבוצה.  


השלישית הייתה איתי(דניאל) – "הטוב והרע" – הסדנה התמקדה בשדונים ובכוחות קסם – השדונים ייצגו את התכונות הפחות טובות והחולשות שיש בתוכנו וכוחות הקסם את התכונות הטובות והחוזקות. למדנו להכיר את עצמנו – לדעת במה אני חזק יותר ובמה אני חלש, ואיך אני הופך את השדונים שבתוכי לכוחות קסם.  


הרביעית הייתה עם מוניקה וג'סה – "תמונה של תקווה" – בסדנה הם קיבלו גירים ומשבצת על הרצפה ועל פי ההנחיות היו צריכים לצייר את התמונה שלהם לתקווה, או את המילה תקווה או כל דבר אחר שנותן להם תקווה או מסמל אותה עבורם.  


הסדנאות היו מרתקות! הצעירים השתתפו בצורה מדהימה בכל אחת מהן ואנחנו מקווים שהם לקחו מהן את המיטב.  


בשעות הערב הייתה פעילות כיפית ומשחררת של משחקים, שירים, ריקודים ולאחר מכן סיימנו את היום בתפילה.  


יום למחרת היה שוב שיעור (על הגליל וכנרת) ולאחר השיעור היו לנו משחקים וחידון – החידון היה על שלושת הערים אותם הצעירים למדו עד אותו הרגע והתחרו ביניהם בקבוצות השונות.  


זה היה היום הכי חם בשבוע!  


בשעות הערב הקבוצות יצאו למסע – הפעם לא בצורה מטאפורית אלא בצורה פיזית. הם לקחו איתם פיקניק ויצאו למסע קצר של שעה וחצי באזור דיר ראפאת כאשר בתוך הקבוצות הם חולקו לזוגות ובמהלך ההליכה הם היו צריכים לדבר אחד עם השני על השאלות שהם קיבלו מראש ולאחר מכן במהלך הפיקניק לעשות דיון עליהן כקבוצה. (דוגמא לשתי שאלות: ספר על חוויה בחייך שבה הרגשת חוסר תקווה, מה היו הרגשות ומי עזר לך באותו הרגע? מי הוא ישוע בחיים שלי? )  


את המסע הדריך והוביל האב אפולינרי יחד עם שאר מדריכי הקבוצות.  


ביום שלמחרת והאחרון המשכנו את השיעורים הפעם על העיר נצרת.  


לאחר מכן סיימנו את החידון – לאחר שהצעירים למדו על העיר האחרונה. ובסיום החידון הייתה הפעילות האחרונה "מכתב של תקווה" – כל אחד מהצעירים בקבוצה היה צריך לכתוב מכתב לעצמו אותו הוא ישים במעטפה סגורה ושיישמר אצלי – את המכתב הם יפתחו שוב בקייטנה בקיץ. בנוסף הם היו צריכים לכתוב על פתק קטן משפט מוטיבציה אותו הם ייקחו איתם ושילווה אותם במהלך החודשים הללו שיזכיר להם לקום ולהמשיך הלאה ברגעי משבר.  


את היום ואת הקייטנה סיימנו עם מיסה אותה ערך האב פיוטר ולאחר מכן כל אחד עשה את המסע שלו אבל הפעם הביתה!  


סיימנו את הקייטנה בהרגשה נהדרת! הייתה קייטנה טובה, מלאה חוויות ופעילויות שונות – אנחנו מקווים שהצלחנו לזרוע את התתחלה של התקווה בכל אחד ואחת מהצעירים ואומנם סיימנו את הקייטנה אבל זאת הייתה רק תחילתו של המסע!  


תודה ענקית לכל המדריכים והמתנדבים בקייטנה – על הליווי, ההכנה, העזרה וההשתתפות!  


ותודה גדולה גם לכם – הצעירים על שהגעתם והשתתפתם – הרי בלעדיכם אין קייטנה!  


 ראה גם באינסטגרם: כאן.


Per aiutarci Contattaci Vatican News in ebraico La Messa in ebraico Per la protezione dei bambini


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel