הארכיבישוף פיירבטיסטה פיצאבלה הועלה לדרגת קרדינל. 


הוד קדושתו פיירבאטיסטה פיצבלה , הפטריארך הלטיני של ירושלים, הועלה לדרגת קרדינל. האב הקדוש האפיפיור פרנציסקוס הכריז על שמות הקרדינלים החדשים ביום ראשון (9 ביולי), במהלך תפילת המלאך ברומא. האפיפיור פרנציסקוס הכריז על טקס לכבוד הקרדינלים חדשים מרחבי העולם שיתקיים בוותיקן ב-30 בספטמבר 2023.


נציגות יעקב הצדיק

לקתולים דוברי העברית בישראל

מתפללת ומברכת את הפטריארך

פיירבטיסטה פיצאבלה

על בחירתו לתפקיד קרדינל.


מחדשות הוותיקן -

בסגנון המאפיין את האפיפיור פרנציסקוס, הקרדינלים העתידיים הופתעו מהרשימה שהוקראה בתום תפילת המלאך. 21 קרדינלים חדשים, 18 אלקטורים (בעלי זכות בחירה) ושלושה מעל גיל שמונים, קיבלו את הבשורה שנקראו לשירות תובעני בכנסייה. הקונסיסטוריום (מועצת הקרדינלים) הרגיל למינוי קרדינלים חדשים יתקיים ב-30 בספטמבר, על מנת לבטא את האוניברסליות של הכנסייה, כך הסביר פרנציסקוס.

כנסיית האם ירושלים

גם מונסיניור פיירבטיסטה פיצבאלה הופתע. מה- 24 באוקטובר 2020, פיצבאלה הוא הפטריארך הלטיני של ירושלים. בשיחה עם הוותיקן ניוז הוא מדבר על ״הפתעה גדולה״, אך רואה במחווה של האפיפיור ״סימן לתשומת לב מכנסיית רומא לכנסיית האם, כנסיית ירושלים״. פיצבאלה מדגיש שקריאתה הספציפית של כנסייה זו הוא ״לאוניברסליות, לדיאלוג, למפגש״, אך גם ״שליחות לקרוא לכל הנוצרים והלא-נוצרים מעל הכל לפיוס״. הגלימה האדומה (גלימת הקרדינלים) היא לפיכך, עבור פיצבאלה, ״הזמנה להמשיך בדרך זו״.

תפילת הודיה

לאחר הודעת האפיפיור, הנזירים הפרנציסקנים התאספו בכנסיית הקבר לתפילת הודיה.


"הבה נתפלל עבור הקרדינלים החדשים, כדי שיאשרו את דבקותם במשיח, הכהן הגדול הרחום והנאמן, הם יוכלו לעזור לי בשירותי כבישוף של רומא לטובת כל העם הקדוש הנאמן לאלוהים."

קרדינלים חדשים

 הכריז האפיפיור שב-30 בספטמבר 2023, לפני תחילת סינודוס הבישופים, שיחול באוקטובר, תתכנס מועצת הקרדינלים, לשם מינוי קרדינלים חדשים.

הקרדינלים-הנבחרים מגיעים מרחבי העולם. ביניהם נמנים הממונה על הדיקסטריום להוראת האמונה, הארכיבישוף ויקטור מנואל פרננדס; הממונה על הדיקסטריום לבישופים, הארכיבישוף רוברט פרנסיס פרבוסט; הממונה על הדיקסטריום של הכנסיות המזרחיות, הארכיבישוף קלאודיו גוגרוטי.


Support Us Contact Us Vatican News in Hebrew Mass in Hebrew Child Safeguarding Policy


© 2020 Saint James Vicariate for Hebrew Speaking Catholics in Israel